Міністэрства фінансаў падрыхтавала праект указа, які прадугледжвае асобную выплату дарожнага збору фізічнымі асобамі, па-за залежнасці ад праходжання тэхагляду.

Плануецца, што збор будзе выплачвацца грамадзянамі па заяўнаму прынцыпу, зыходзячы з плануемага перыяду ўдзелу транспартнага сродку ў дарожным руху. Пра гэта паведамляе сайт Мінфіна.

Дзеючая сістэма спагнання дзяржпошліны прадугледжвае неабходнасць яе выплаты за ўвесь перыяд дзеяння дазволу на допуск аўтамабіля да ўдзелу ў дарожным руху (да наступлення даты праходжання чарговага дзяржаўнага тэхагляду).

– Гэта выклікае нараканні з боку асобных грамадзян (пенсіянеры, асобы, што эпізадычна эксплуатуюць транспартныя сродкі, у тым ліку матацыклы, прычэпы і інш.), Паколькі такі парадак не ўлічвае інтэнсіўнасць (сезоннасць) выкарыстання дарог, – адзначылі ў ведамстве.

У сувязі з гэтым Мінфін цяпер рыхтуе праекта ўказа прэзідэнта “Аб плаце за карыстанне аўтамабільнымі дарогамі Рэспублікі Беларусь і асобнымі элементамі вулічна-дарожнай сеткі”. Праект прадугледжвае адвязку выплаты дзяржпошліны фізічнымі асобамі ад праходжання дзяржаўнага тэхагляду транспартных сродкаў.

– Аплата дзяржпошліны будзе ўносіцца грамадзянамі па заяўнаму прынцыпу зыходзячы з плануемага перыяду ўдзелу транспартнага сродку ў дарожным руху.
Так, калі грамадзянін не будзе эксплуатаваць транспартны сродак (напрыклад, у зімовы перыяд), то плата ўносіцца не будзе, а грамадзянамі, што цэлы год выкарыстоўвалі транспартныя сродкі, да ставак платы будзе прымяняцца паніжаючы каэфіцыент 0,8 (пры адначасовым яе унясенні за 12 і больш месяцаў запар). Такім чынам, памер месячнай платы за легкавы аўтамабіль у залежнасці ад дазволенай максімальнай масы транспартнага сродку будзе складаць ад 0,25 да 0,91 базавай велічыні (ад 6,3 да 23,2 рублёў), – распавялі ў Мінфіне.

Плануецца, што «для забеспячэння выгады фізічных асоб» плата будзе ўносіцца праз сістэму АРІП ў кругласутачным рэжыме (7/24/365), а таксама праз касы банкаў і аддзяленні паштовай сувязі да пачатку ўдзелу транспартнага сродку ў дарожным руху альбо не пазней за апошні чысла месяца, у якім яно ўдзельнічала ў дарожным руху.

У паведамленні Мінфіна адзначаецца, што «дзяржпошліна, выплачаная за выдачу дазволу на допуск транспартнага сродку да ўдзелу ў дарожным руху да ўступлення ў сілу гэтага ўказа, будзе залічвацца ў кошт платы да заканчэння тэрміну дзеяння названага дазволу» – гэта значыць калі аўтаўладальнік да ўступлення новых правілаў прайшоў тэхагляд і заплаціў пошліну, то наступны раз яе трэба будзе плаціць калі скончыцца тэрмін тэхагляду.

Новы парадак выплаты «транспартнага падатку» запрацуе не раней чым 1 студзеня 2020 года.

Гісторыя «транспартнага падатку»

Ад 2014 года для фінансавання дарожнай інфраструктуры ўсе аўтаўладальнікі ў Беларусі сталі выплачваць дзяржпошліну за выдачу дазволу на допуск транспартнага сродку да ўдзелу ў дарожным руху (так званы дарожны збор, ці як многія яго называюць «транспартны падатак»). Пры гэтым дзяржпошліну аўтаўладальнікі зараз павінны выплачваць падчас праходжання тэхагляду транспартнага сродку.

Аўтаўладальнікі сталі масава ігнараваць выплату збору, а акрамя таго перасталі праходзіць тэхагляд.

Улады задумаліся аб змяненні механізму. У пачатку кастрычніка 2018 года прэм’ер-міністр Беларусі Сяргей Румас паведаміў, што ўжо ў сярэдзіне 2019 года выплату дарожнага падатку адвяжуць ад тэхагляду. Прэм’ер-міністр Беларусі паведаміў тады, што новая схема, па папярэдніх дадзеных, запрацуе з 1 ліпеня 2019 года, аднак такое рашэнне не падтрымала Адміністрацыяй прэзідэнта, паведаміў намеснік міністра фінансаў Дзмітрый Кійко.

Ён сказаў, што ў ходзе дыскусіі на дзяржаўным узроўні было адзначана: прапанаваны варыянт збірання дарожнага збору з’яўляецца недастаткова справядлівым, паколькі не ўлічвае інтэнсіўнасці выкарыстання транспартнага сродку. Таму Мінфін стаў разглядаць варыянт пра ўключэнне дарожнага збору ў кошт паліва.

• Текст доступен на языке: Русский