Фота Джын Мун для NY Times.

У сваім першым справаздачы аб бяспецы кампанія падрабязна распавяла пра сэксуальныя замахі, забойствы і смяротныя аварыі на сваёй платформе.

У чацвер Uber паведаміў, што падчас сваіх паездак па Злучаных Штатах у 2018 годзе адбылося 3045 сэксуальных нападаў, у выніку якіх 9 чалавек былі забітыя і 58 загінулі ў аварыях.

Па дадзеных кампаніі, колькасць інцыдэнтаў склала ўсяго толькі 0,0002 адсотка ад 1,3 мільярда паездак Uber ў ЗША ў мінулым годзе.

– Лічбы ўсё роўна жудасныя і іх цяжка пераварыць. Гэта сведчыць аб тым, што Uber з’яўляецца адлюстраваннем грамадства, якому ён служыць, – заявіў у інтэрв’ю галоўны юрыст Uber Тоні Уэст.

Бяспека была даўняй ахілесавай пятой для кампаній, якія займаюцца пасажырскімі перавозкамі. Uber, найбуйнейшая ў свеце кампанія, вырашыла стаць празрыстай па пытаннях справаздачнасці аб бяспецы, паколькі сутыкаецца з ціскам грамадства па гэтым пытанні.

Многія кампаніі-перавозчыкі хутка развіліся, дзякуючы грэбаванню правіламі, якія дазваляюць практычна любому, у каго ёсць аўтамабіль, стаць кіроўцам. З тых часоў паведамленні аб сэксуальных замахах і забойствах сталі звычайнай з’явай. Многія з кампаній сутыкаюцца з растучай колькасцю судовых пазоваў па інцыдэнтах, якія звязаныя з бяспекай.

У 2017 годзе жанчына, згвалтаваная кіроўцам Uber ў Індыі, падала ў суд на кампанію і яе кіраўнікоў. На гэтым тыдні 19 жанчын падалі ў суд на Lyft – яшчэ адну кампанію, заявіўшы, што падвергліся сэксуальнаму гвалту падчас паездак, арганізаваных фірмай.

У апошнія гады Uber і іншыя ўкаранілі больш функцый і працэдур бяспекі. Uber укараніў аўтаматызаваную тэхналогію для рэгулярнай праверкі правоў кіравання і крымінальнай гісторыі. З 2018 гадоў ў Злучаных Штатах Амерыкі з 40000 кіроўцаў не падпісалі працоўныя кантракты пасля таго, як кампанія праверыла іх мінулае.

А што з астатнім светам?

У справаздачы не было поўнай карціны бяспекі аперацый Uber. Кампанія не падала інфармацыю пра 65 краінах за межамі ЗША, дзе прадае свае паслугі.

У Бразіліі, Індыі і іншых месцах масава паведамлялася аб забойствах і нападах, якія здзяйсняюцца на платформах для перавозкі людзей. Didi Chuxing прыпыніў некаторыя з сваіх паслуг у Кітаі і звольніў кіраўнікоў у мінулым годзе пасля таго, як пасажырка была згвалтаваная і забітая.

Тым не менш, даследаванне Uber ўсталёўвае эталон бяспекі ў галіне, дзе такіх дадзеных было мала.

Справаздача ахоплівала бяспеку як пасажыраў, так і кіроўцаў. Ахвярамі забойства сталі кіроўцы, пасажыры і трэція асобы. У справаздачы Uber гаворыцца, у выпадках згвалтавання 92% ахвяраў былі пасажырамі. Uber адзначае, кіроўцы паведамлялі пра іншыя тыпы сэксуальных замахаў столькі ж, што і пасажыры.

Кампанія не ўдакладніла, хто быў злачынцамі.

Uber паведаміў, што ў 2017 годзе было зарэгістравана 2936 сэксуальных замахаў і 3045 у 2018 годзе – ад непажаданых пацалункаў да спробаў згвалтавання.

ДТЗ з удзелам вадзіцеляў Uber

Колькасць аварый са смяротным зыходам, звязаных з паездкамі Uber, склала 49 у 2017 годзе і 58 у 2018 годзе. Статыстыка ўключала ў сябе няшчасныя выпадкі, якія адбыліся па-за транспартных сродкаў Uber, напрыклад, калі пасажыра ўдарылі пасля выхаду з паездкі, і аварыі, у якіх кіроўцыUber ня былі вінаватыя.

Uber раскрыў інфармацыю аб 10 забойствах у 2017 годзе і 9 у 2018 годзе. Сем ахвяр былі кіроўцамі, восем – пасажырамі, а чацвёра – трэцімі асобамі, напрыклад, сведкамі.

«99,9% паездак былі бяспечнымі»

На працягу ўсяго свайго даследавання Uber падкрэсліваў, што 99,9% яго паездак былі бяспечнымі і што ён рабіў незвычайны крок, выпускаючы дадзеныя ў першую чаргу.

Эксперты па пытаннях сэксуальнага гвалту пагадзіліся з тым, што публікацыя лічбаў з’яўляецца важным крокам у барацьбе са злоўжываннямі ва ўсёй галіны.

Uber пачаў вывучаць праблему сэксуальнага гвалту ў канцы 2017 года. На працягу наступных 21 месяцаў Uber навучыў сваіх супрацоўнікаў, як фільтраваць справаздачы ад кіроўцаў па ўсім свеце па 21 катэгорыях, такім як няўзгодненае сэксуальнае пранікненне, насмешлівыя і непажаданыя каментары пра знешнасці чалавека.

Кампанія таксама працавала з такімі арганізацыямі па бяспецы, як Нацыянальны рэсурсны цэнтр па барацьбе з сэксуальным гвалтам.

У канчатковым рахунку, Uber звузіў сферу свайго дакладу да пяці катэгорый і засяродзіўся на Злучаных Штатах.

• Текст доступен на языке: Русский