Фота Настассі УТКІНАЙ.

На асноўныя пытанні, якія хвалююць аўтааматараў, адказвае вядучы інжынер па допуску транспартных сродкаў да ўдзелу ў дарожным руху філіяла УП «Белтэхагляд» у Мінскай вобласці Вадзім Піліпавец.

1) Ці ёсць цяпер чэргі ахвотных прайсці тэхагляд? Ці заўважалі сезонныя ўсплёскі?

Ад 1 студзеня ўступілі ў сілу змены ў Падатковы кодэкс. Імі прадугледжаная адвязка дзяржаўнай пошліны ад працэдуры па выдачы дазволаў на допуск транспартных сродкаў да ўдзелу ў дарожным руху. Яе замяніў транспартны падатак.

Гэта тэма абмяркоўвалася на працягу некалькіх гадоў, і трэба адзначыць, што за гэты час паток аўтамабіляў на дыягнастычныя станцыі істотна скараціўся.

Прынятае рашэнне стварыла ажыятаж сярод аўтаўладальнікаў, узнікалі чэргі, але цяпер працуем у штатным рэжыме.

Некаторых кіроўцаў зацікавіла магчымасць папярэдняга запісу для праходжання дзяржтэхагляду, у тым ліку праз інтэрнэт. Думаю, што сезонны ўсплёск можа адбыцца вясной, але мы і да яго падрыхтаваныя.

2) Колькі каштуе прайсці тэхагляд?

Кіроўца транспартнага сродку павінны аплаціць кантрольна-дыягнастычныя работы, якія праводзіць з яго транспартным сродкам дыягнастычная станцыя. Іх цана вар’іруецца ў залежнасці ад дыягнастычнай станцыі і катэгорыі транспартнага сродку, складае ад 20 да 40 рублёў.

Акрамя таго, аўтаўладальнік аплачвае цану адміністрацыйнай працэдуры па выдачы дазволу на допуск транспартнага сродку да ўдзелу ў дарожным руху. Яна цяпер складае 0,3 базавай велічыні, або 8 рублёў 70 капеек.

3) Якая чакае адказнасць, калі не прайсці тэхагляд?

Згодна з часткай пятай артыкула 18.12 Кодэкса аб адміністрацыйных правапарушэннях, кіраванне транспартным сродкам без дазволу на допуск да ўдзелу ў дарожным руху цягне папярэджанне або штраф у памеры ад адной да трох базавых велічынь. Паўторнае парушэнне на працягу года – штраф у памеры ад двух да пяці базавых велічынь паводле часткі 9 артыкула 18.12 Кодэкса аб адміністрацыйных правапарушэннях.

Юрыдычная асоба, якая дапусціла да дарожнага руху транспартны сродак без дазволу на допуск, можа атрымаць штраф ад чатырох да шасці базавых велічынь.

У студзені прынялі змены ў Кодэкс аб адміністрацыйных правапарушэннях, якія ўступяць у сілу ад 1 сакавіка. Яны прадугледжваюць магчымасць кантраляваць з выкарыстаннем сродкаў фота- і відэафіксацыі, ці ёсць на транспартным сродку дазвол на допуск да ўдзелу ў дарожным руху.

4) Як аўтааматарам рыхтавацца да тэхагляду?

Адзін з асноўных дакументаў, што вызначае патрабаванні да тэхнічнага стану транспартных сродкаў у межах дзяржаўнага тэхнічнага агляду, з’яўляецца тэхнічны кодэкс усталяванай практыкі ТКП 309-2011 «Дзяржаўны тэхнічны агляд транспартных сродкаў. Парадак правядзення праверкі тэхнічнага стану транспартных сродкаў». З ім можна азнаёміцца ​​на сайце gto.by.

Адным з патрабаванняў дадзенага нарматыўнага прававога акта з’яўляецца тое, што транспартны сродак павінны быць укамплектаваны аптэчкай. Пералік зместу аптэчкі павінны адпавядаць патрабаванням Міністэрства аховы здароўя, усе сродкі павінны быць прыдатныя да ўжывання.

А вось мець пры сабе медыцынскую даведку падчас праходжання тэхагляду як фізічным, так і юрыдычным асобам не абавязкова.

5) Ці можа прайсці тэхагляд не ўласнік аўтамабіля?

Дзяржаўны тэхнічны агляд аўтамабіля можа прайсці як яго ўласнік, так і ўладальнік, які мае адпаведную катэгорыю ў вадзіцельскім пасведчанні.

Уласнік – гэта асоба, якая валодае маёмасцю на аснове дакумента, што пацвярджае гэта права. Уладальнік – той, хто фактычна валодае рэччу, але не заўсёды мае права ўласнасці.

6) Якія асаблівасці ўзніклі ў сувязі з транспартным падаткам?

Адмена дзяржпошліны за выдачу дазволу ніяк не адбілася на патрабаваннях да тэхналагічнага працэсу праверкі аўтамабіля на дыягнастычных станцыях.

7) Колькі электрамабіляў праходзяць тэхагляд? Якія асаблівасці ёсць для іх?

Цяпер дзяржава стымулюе аўтаўладальнікаў набываць электрамабілі, і іх колькасць на дыягнастычных станцыях павялічылася.

Адзіная асаблівасць праверкі такіх транспартных сродкаў пры тэхаглядзе, можна нават назваць яе льготай, – няма праверкі экалагічных параметраў аўтамабіля.

8) З якімі непаладкамі магчыма прайсці тэхагляд?

На гэта пытанне ў некалькіх словах не адкажаш. Пры правядзенні дзяржаўнага тэхнічнага агляду выкарыстоўваюць такія паняцці, як «заўвага» і «неадпаведнасць». Для кожнай сістэмы транспартнага сродку яны вызначаныя. І лепш за ўсё будзе, калі аўтаўладальнік азнаёміцца з імі самастойна ў ТКП 309-2011 «Дзяржаўны тэхнічны агляд транспартных сродкаў. Парадак правядзення праверкі тэхнічнага стану транспартных сродкаў».

9) Калі кіроўца прайшоў тэхагляд, ён можа быць упэўнены, што аўтамабіль бяспечны цягам усяго тэрміну дзейнасці налепкі?

Тэхнічны стан транспартнага сродку залежыць ад многіх фактараў: якасці тэхнічнага абслугоўвання і рамонту, расходных матэрыялаў, манеры кіравання аўтаўладальніка, стану дарог, перыяду года. Нельга казаць пра тое, што, прайшоўшы дзяржаўны тэхнічны агляд, кіроўца гарантуе сабе і іншым удзельнікам дарожнага руху, што яго аўтамабіль будзе спраўны на працягу вызначанага тэрміну.

Толькі кіроўца можа і павінны даваць такую ​​гарантыю сабе і іншым. Гэта залежыць толькі ад яго дзеянняў або бяздзейнасці.

10) Як будзе наладжаная праверка тэхагляду супрацоўнікамі ДАІ?

«Белтэхагляд» пастаянна праводзіць работу па ўзаемадзеянні з упаўнаважанымі органамі і арганізацыямі, у тым ліку, Дзяржаўнай аўтамабільнай інспекцыяй.

Прадстаўнікі ДАІ маюць доступ да інфармацыйнай сістэмы нашага прадпрыемства і ў рэжыме рэальнага часу могуць атрымліваць інфармацыю аб праходжанні тым ці іншым транспартным сродкам дзяржаўнага тэхнічнага агляду і атрыманні ім дазволу на допуск да ўдзелу ў дарожным руху.

• Текст доступен на языке: Русский