belnovosti.by

Ад 1 сакавіка пачаў працаваць новы КоАП, які, з аднаго боку, дазволіў добрасумленным кіроўцам не плаціць штраф за нязначныя парушэнні, але, з другога боку, зрабіў больш жорсткай адказнасць за наўмыснае блакаванне дарог, павысіў штрафы для ліхачоў, а таксама ўвёў пазбаўленне правоў за падачу сігналу ва падчас масавых мерапрыемстваў. Але аказалася, дакумент прадугледжвае і яшчэ адну новую магчымасць для таго, каб пазбавіцца пасведчання кіроўцы. Застацца без правоў можна будзе і пасля нязначнага на першы погляд ДТЗ, піша tut.by.

Адвакат, магістр юрыдычных навук Павел Латышаў звярнуў увагу, што ад 1 сакавіка змянілася паняцце «стварэнне аварыйнай абстаноўкі». За яе, нагадаем, прадугледжана адказнасць у выглядзе штрафу ад 5 да 20 базавых велічынь з пазбаўленнем права займацца пэўнай дзейнасцю на тэрмін да двух гадоў або без пазбаўлення (ч.12 арт. 18.13).

– У КаАП, які дзейнічаў да 1 сакавіка, пазначалася, што пад стварэннем аварыйнай абстаноўкі разумеюцца дзеянні ўдзельнікаў дарожнага руху, якія вымусілі іншых яго ўдзельнікаў змяняць хуткасць, кірунак руху або прымаць іншыя меры па забеспячэнні ўласнай бяспекі або бяспекі іншых асоб, – нагадвае адвакат. – Цяпер у яго дадалося наступная фраза: «а таксама пацягнулі пашкоджанне іншага транспартнага сродку або маёмасці іншых удзельнікаў дарожнага руху». І гэтая фраза можа мець далёка ідучыя наступствы для кіроўцаў.

Такое вызначэнне, як адзначаецца ў КоАП, датычыць некалькіх артыкулаў. Гэта наўмыснае блакаванне транспартных камунікацый (арт. 18.1), невыкананне патрабаванняў сігналаў рэгулявання дарожнага руху, парушэнне правілаў перавозкі пасажыраў або іншых правілаў дарожнага руху (арт. 18.13) і парушэнне ПДР пешаходам і іншымі ўдзельнікамі дарожнага рух (арт. 18.20).

– Атрымліваецца, што зараз нават невялікае ДТЗ, у якім быў пашкоджаны транспартны сродак (напрыклад, кіроўца зачапіў кагосьці на паркоўцы або заехаў у іншую машыну на святлафоры), хай нават машына атрымала нязначныя драпіны, могуць кваліфікаваць як парушэнне адпаведнага пункта ПДР са стварэннем аварыйнай абстаноўкі. А значыць, кіроўца можа пазбавіцца правоў.

Як жа быць? Зыходзіць з таго, што пры накладанні спагнання заўсёды павінен быць улічаны характар ​​правапарушэння, асоба парушальніка, наступствы і іншыя змякчальныя або абцяжарваючыя абставіны. Таму пры аб’ектыўным падыходзе добрасумленны кіроўца, які, напрыклад, проста не выконваў дыстанцыю і стаў вінаватым у аварыі без пацярпелых, павінен атрымаць штраф і працягнуць ездзіць далей.

Відавочна, што з улікам новаўвядзенняў кіроўцы пасля дробных аварый стануць больш актыўна выкарыстоўваць еўрапратакол і раз’язджацца без выкліку ДАІ. Тут не будзе адміністрацыйнага правапарушэння, а адпаведна гаворкі пра штраф або пазбаўленне правоў.

• Текст доступен на языке: Русский