Супрацоўнікі АУС на транспарце праводзяць прафілактычныя мерапрыемствы, накіраваныя на інфармаванне пра меры адказнасці за блакіроўку чыгункі і пашкоджанне маёмасці прадпрыемстваў транспарта.

Выпадкі блакавання чыгункі, у тым ліку звязаныя з накладаннем на пуці староннія прадметы, могуць прывесці да трагічных наступстваў. Такія супрацьпраўныя дзеянні ствараюць пагрозу пасажырам і цягнуць крушэнне цягнікоў.

У кастрычніку-снежні 2020 года зарэгістравана 163 факта супрацьпраўных замахаў на аб’екты чыгуначнага транспарту, з іх 151 факт блакавання чыгуначных шляхоў, 2 – замаху на закарачванне рэек металічнымдротам, 5 – пашкоджанняў магістральнага кабеля, 1 – навешвання старонніх прадметаў на апорныя тросы кантактнай сеткі, 1 – пашкоджанні лінзаў манеўровых святлафораў, 3 – размяшчэння макета выбуховага прыстасавання.

Згаданыя правапарушэнні выклікалі занятасць участкаў чыгуначнага шляху і падачу забараняльных сігналаў святлафораў. У 30 выпадках мелі месца затрымкі ў руху 56 цягнікоў на час ад 5 хвілін да 5 гадзін.

Усяго па вышэйпаказаных фактах узбудзілі 96 крымінальных спраў.

Па 22 фактах ўстаноўлена 30 асоб, якія ўчынілі злачынствы, якія ствараюць пагрозу бяспечнаму руху цягнікоў, а таксама знайшлі 2 непаўнагадовых, якія ўчынілі адміністрацыйнае правапарушэнне – паклалі на рэйкі камяні.

Сёлета зарэгістравалі 5 фактаў супрацьпраўных замахаў на аб’екты чыгуначнага транспарту.

Адзін з такіх выпадкаў меў месца паблізу прыпыначнага пункта Масюкоўшчына, дзе група непаўнагадовых наклала на чыгуначныя шляхі аўтамабільныя шыны, у выніку чаго машыністы цягніка міжрэгіянальных ліній «Гродна-Мінск» ужылі экстранае тармажэнне для прадухілення наезду на перашкоду. Усе ўдзельнікі названай групы ўстаноўлены, іх дзеянням даецца прававая ацэнка.

У крымінальным заканадаўстве існуе пералік артыкулаў, па якіх парушальнік можа быць прыцягнуты да адказнасці за злачынствы супраць бяспекі руху і эксплуатацыі транспарту. Гэта артыкулы 309, 310, 339, 218, 341 Крымінальнага кодэкса.

Паводле правілаў паводзін на аб’ектах чыгуначнага транспарту:

– пераход праз чыгуначныя шляхі ажыццяўляецца ва ўстаноўленых і пазначаных для гэтага месцах (пешаходныя пераходы, тунэлі, масты, а таксама іншыя месцы, пазначаныя адпаведнымі знакамі);

– пры пераходзе праз чыгуначныя шляхі неабходна ўважліва сачыць за сігналамі, якія падаюцца тэхнічнымі сродкамі і (або) работнікамі арганізацый чыгуначнага транспарту агульнага карыстання;

– пры пераходзе праз чыгуначныя шляхі гараджанаў не варта карыстацца тэлефонамі мабільнай сувязі і навушнікамі;

– скрыжаванне чыгуначнага шляху пасля праходу цягніка аднаго накірунку варта пераходзіць, пераканаўшыся ў адсутнасці руху цягніка сустрэчнага кірунку.

На аб’ектах чыгуначнага транспарту катэгарычна забараняецца:

– праходзіць па чыгуначных шляхах або знаходзіцца на чыгуначных пуцях у неўстаноўленых месцах;

– накладваць на чыгуначныя пуці любыя староннія прадметы, пакідаць на шляхах рэчы, ствараць іншыя перашкоды, якія могуць выклікаць парушэнне руху чыгуначнага транспарту;

– пашкоджваць чыгуначныя шляхі, ахоўныя лесанасаджэнні, і іншыя аб’екты, будынкі і прылады энергазабеспячэння, сігналізацыі і сувязі, чыгуначнага рухомага складу;

– заходзіць за абмежавальную лінію па краі пасажырскай платформы;

– падлазіць пад транспартныя сродкі чыгуначнага транспарту, падлазіць праз прылады паміж вагонамі.

– праводзіць рухомыя гульні;

– блакаваць чыгуначныя шляхі і іншыя аб’екты інфраструктуры чыгуначнага транспарту агульнага карыстання.