Надзея Крайнік.

У кожнай працы ёсць моманты, якія робяць яе не такой прыемнай, як можа падавацца. Разумець такія моманты важна, каб камунікацыя з прадстаўнікамі розных спецыяльнасцяў была як мага больш камфортнай.

Сёння мы паразмаўлялі пра асаблівасці працы спецыяліста па перманентным макіяжы Надзеяй Крайнік. Перманентны макіяж атрымліваюць, калі закладаюць фарбавальнік у верхнія слаі скуры з дапамогай іголкі, трымаецца ад некалькіх месяцаў да некалькіх год.

Чатыры месяцы без выхадных

Першая адукацыя, якую атрымала Надзея, – «Праваднік пасажырскіх вагонаў. Касір білетны». У гэтай прафесіі дзяўчына адпрацавала два гады. Ездзіла толькі на дальнія рэйсы па Расіі.

– Неверагодна цяжкая праца, але рамантычная, – дзеліцца Надзея. – Часам даводзілася замяняць калег і ездзіць у Маскву. Кожны раз, калі прыязджала ў гэты горад, хацелася застацца там назаўсёды.

Узважыўшы ўсе за і супраць, дзяўчына вырашыла пераехаць у Расію. Атрымала пасведчанне на права жыхарства ў Смаленску – у меншым горадзе і дакументы зрабіць прасцей. Паралельна атрымала там другую адукацыю – «Аграншчык алмазаў у брыльянты». Гэтай адказнай і карпатлівай прафесіі аддала паўтара года.

– Але родны горад не адпускаў, – расказвае Надзея. – Давялося вярнуцца. Таму што дом там, дзе цябе чакаюць і сумуюць.

Вярнуўшыся ў Маладзечна, дзяўчына ўладкавалася ў ювелірную краму і адначасова барбершоп, працавала па графіку 2/2.

– Два дні на адной працы, два дні на другой. Працавала чатыры месяцы без выхадных. Знаёмыя прапанавалі перайсці на іншую і адзіную працу з графікам 5/2 у банкаўскую сферу. Там – добрыя ўмовы і стабільны заробак. Канешне, пагадзілася на пасаду «Спецыяліст аддзела продажаў».

Як прыйшла ў перманентны макіяж

Праз месяц дзяўчына зразумела, што ў банку ёй сумна, трэба займацца чымсьці новым. Прыгадала, што з дзяцінства вельмі любіла фарбаваць бровы і проста апантаная імі. Пайшла вучыцца на бравіста, але працу не кідала.

– Мяркую, што дзякуючы прафесіі правадніка навучылася камунікаваць з рознымі тэмпераментамі людзей, вытрымцы і стойкасці, – разважае Надзея. – А дзякуючы працы з брыльянтамі – карпатлівасці, уседлівасці і перфекцыянізму. Бровы былі для мяне хобі, і я ніколі не магла падумаць, што гэта перарасце ў справу ўсяго майго жыцця.

Імкненне пастаянна рухацца і развівацца і прывяло ў сферу перманентнага макіяжу.

Надзея расказвае, як у сярэднім пабудаваны яе дзень. 50% часу займае праца, 10% – займаецца запісваннем кліентаў і складаннем графіка, 10% – вядзе сацыяльныя сеткі, 5% – трэнажорны зал. 25% займае сон, хаця, дадае Надзея, часам падаецца, што зусім не спіць.

Што раздражняе майстра і як стаць ідэальным кліентам

Хамства, нахабнасць, некультурнасць, нетактоўныя паводзіны – па меркаванні маладзечанскі, усё гэта раздражняе ўсіх майстраў у сферы прыгажосці.

90% кліентаў, калі прыходзяць да Надзеі, не ведаюць, чаго хочуць. Гэта ніяк не напружвае майстра, і тым больш не раздражняе. Таму што ўсе як адна кажуць «Я табе давяраю свой твар, рабі, як хочаш, толькі хутчэй пакладзі мяне на кушэтку паспаць».

– Мне надзвычай прыемна чуць гэта заўсёды, але ўсё роўна мучу кліентаў пытаннямі. Некалькі правільных навадных пытанняў, і яны паўгадзіны могуць расказваць без перапынку, што хочуць.

Здараецца такое, што кліенты запісваюцца і не прыходзяць.

– Без гэтага ніяк. Але, на шчасце, з усімі патрабаваннямі і правіламі кліент знаёміцца перад наведваннем на працэдуру. У мяне з гэтым вельмі строга, адмены бываюць вельмі рэдка. Калі ў кліента ўважлівая прычына, прапаную перанесці запіс. Звычайна пагаджаюцца на такі варыянт.

Вынік працы Надзеі кліенты ніколі не крытыкавалі.

– Усе вельмі рады пасля працэдуры, – расказвае маладзечанка. – Я сама прапаную кліентам знайсці хоць нейкія касякі. А калі знаходзяць, то выпраўляем адразу ж. Для мяне ў першую чаргу важна, каб кліент быў задаволены. Некаторыя нават плачуць і абдымаюць мяне, што яшчэ больш натхняе на працу і поспех!

Зусім іншая справа з цаной – вось яе крытыкуюць.

– Мне не вельмі прыемна чуць, калі кажуць, колькі я павінна браць за сваю працу, – дзеліцца майстар. – Прымаю ўсё блізка да сэрца, але адказваю спакойна: «Вы заўсёды можаце знайсці майстра, які бярэ танней». Наколькі я ведаю, мая цана за перманент вышэй за сярэднюю ў горадзе.

Якасць працы кліент можа сапсаваць, толькі калі не выконвае рэкамендацыі. Перад працэдурай падпісваюць пагадненне, паводле якога кліент бярэ адказнасць на сябе за невыкананне правілаў.

Ідэальны кліент для майстра – той, хто прыходзіць своечасова. Папярэджвае аб адмене-пераносе загадзя. Каторы скажа праўду пра адносіны да выніку асабіста. Нават калі штосьці не так, можна выправіць гэта разам.

– Асноўная частка маіх кліентаў – шчырыя, адкрытыя людзі. Спадзяюся, гэта не зменіцца. Я сябе ў іншай прафесіі цяпер не ўяўляю. Вольны час усё роўна праводжу ў кабінеце. Люблю сваю працу да шаленства. Гатова спусціць усе заробленыя грошы ў матэрыялы і сэрвіс.

• Текст доступен на языке: Русский