Спачатку мала­дзечанец Дзмітры звярнуўся ў гарадское таварыства правоў спажыўцоў са скаргай на прадпрымальніка, які, на яго думку, кепска адрамантаваў машыну. Праз некалькі месяцаў працы з прадстаўнікамі яго інтарэсаў мужчына нават больш абураецца на сваіх абаронцаў.

Усё пачалося восенню, калі мужчына звярнуўся да адной мінскай фірмы парамантаваць аўтамабіль. Прыгнаў машыну 5 верасня, а атрымаў назад толькі 28 лістапада.

– Знік пярэдні ход у каробцы-аўтамаце, – прыгадвае мужчына. – Праз месяц прыязджаю забіраць, плачу 1 300 рублёў. Еду на першай, другой перадачы – усё нармальна, а як толькі пераключыўся на трэцюю – машыну кінула ў аварыйны рэжым, яна пачала марудна разганяцца.

Маладзечанец зноў прыгнаў машыну на рамонт. Папрасіў дакументы – адказалі, што ўсё дадуць пасля.

– Казалі, нібыта гідраблок паляцеў, – распавядае Дзмітры. – Прыязджаю за машынай, кажуць: “Плаці”. А чаму мне трэба плаціць, калі яны не адрамантавалі. Тыдзень так бадаліся. Пры мне паставілі новы гідраблок. Пасля яшчэ стартар мянялі. Затым высветлілася, што вырвалі мацаванне задняга ся­дзення, аўто перыядычна не заводзіцца. Атрымліваецца, што паломку не выправілі, маса недахопаў, машына стала працаваць яшчэ горш. А дакументы мне ніякія так і не далі.

«Выбачайце, на суд я не прыйду»

Маладзечанец звярнуўся з праблемай у маладзечанскае таварыства абароны правоў спажыўцоў. З ім склалі дамову, ён аплаціў 130 рублёў унёску.

– Хаця ў дамове напісана, што яны працуюць “бязвыплатна”, але гэта толькі пачатак, – тлумачыць мужчына. – Спачатку ніяк не маглі знайсці адказчыка, каб накіраваць яму пошту. Цягнулі, як толькі можна. А пасля ў мяне ўвогуле склалася ўражанне, што таварыства стала на яго абарону. Казалі, што наўрад ці што дакажаш. Пачаў працу з адным юрыстам, а пасля ўзяла другая, затым зноў памяняліся.

Самым непрыемным для маладзечанца стаў дзень суда.

Дзмітры і так нерваваўся, а тут за некалькі гадзін да пачатку яму прыходзіць ад юрыста таварыства паведамленне, што яна не прыйдзе, таму што пачалася сесія.

– Дык няўжо яна пра гэта за гадзіну да самой сесіі даведалася? – абураецца Дзмітры. – Я стаю на тым судзе як небарака, без абаронцы… Перанеслі пася­джэнне на 17 мая. Колькі я ўжо сіл аддаў і на той рамонт, і цяпер, каб дабіцца дапамогі таварыства.

Фота svar.by.

Фота svar.by.

Таварыства: “Нават крыўдна гэта чуць”

Начальнік юрыдычнага аддзела таварыства абароны правоў спажыўцоў Кацярына Балашова пракаментавала сітуацыю са спажыўцом Дзмітрыем:

– Сапраўды, ён звярнуўся 13 снежня, яго справай займалася я, і на той момант мы дапамаглі скласці прэтэнзію. Але пасля пайшла ў адпачынак, і на гэты час перадала справу калезе. Наколькі мне вядома, патрэбная праца праводзілася з ім у поў­ным аб’ёме. У красавіку давялося на месяц з’ехаць, і справу зноў я перадала таму ж спецыялісту. Мы не пакінулі яго аднаго. Сапраўды, падчас суда ў яе была сесія. Чаму папярэдзіла толькі раніцай? Верагодна, меркавала, што атрымаецца запрасіць на суд калегу з мінскага офіса таварыства.

Ніхто наўмысна не спрабаваў яму насаліць. У нас жа і свая зацікаўленасць – калі выйграем справу, то пакрыем свае расходы.

У нас усе спецыялісты атэставаныя, кампетэнтныя і маюць юрыдычную адукацыю. У любой арганізацыі магчымыя такія замены. Гэту справу я лічу складанай, таму што даказальнай базы было вельмі мала, і мы нават думалі, ці брацца ўвогуле за яе.

Юрыст кажа: сам факт, што таварыства прыняло справу, хаця і без ніякіх пацвярджальных дакументаў, значыць, што яны падтрымліваюць спажыўца:

– Я папярэджвала, што мы не можам гарантаваць выйгрыш. Яшчэ была праблема ў тым, што да адказчыка не даходзіла карэспандэнцыя. Дасылаем ліст, ён 30 дзён ляжыць на пошце, пасля вяртаецца. Таму спрэчка расцягнулася. Цяпер справа ў судзе, яна прынятая да вытворчасці.

Фота Hi-Fi.ru.

Фота Hi-Fi.ru.

У тым, каб справа ўсё ж дайшла да суда, дапамог сам адказчык:

– Я размаўляла з гэтым прадпрымальнікам, ён пацвердзіў, што рамантаваў машыну. Толькі адмаўляецца, што адрамантаваў няякасна. Дзякуючы гэтаму мы і змаглі звярнуцца ў суд.

У спажыўца не захавалася ні чэкаў, ні іншых дакументаў, а цяпер шмат прэтэнзій да нас.

Кацярына Балашова патлумачыла і пытанне з “бязвыплатнасцю”:

– Мы заключаем дагавор бязвыплатнага аказання паслуг. Мы іх аказваем бязвыплатна, але, паводле Статута, маем права браць добраахвотныя ўнёскі. Пра гэта мы гаварылі спажыўцу. Праца, якую мы выканалі: склалі прэтэнзію спажыўца, сваю прэтэнзію, іскавую заяву, хадайніцтва, зварот у міністэрства – нават крыху крыўдна чуць, што мы нічога не зрабілі.

Ёсць вельмі простыя справы, а тут мы выціскаем усё па крупінках.

Перспектывы справы маладзечанца Дзмітрыя начальнік юраддзела ацэньвае так:

– Справа ў вытворчасці, значыць, спрэчны момант там ёсць. Патрэбная экспертыза, якая ўстановіць, ці быў рамонт зроблены якасна. На маю думку, шанцаў выйграць больш, чым прайграць.

Офіс гарадскога таварыства абароны правоў спажыўцоў месціцца ў Маладзечне па адрасе: вул. Віленская, 12, каб. 23.     
Графік працы: пн-пт 9:00-18:00, абед 13:00-14:00; сб 11:00-15:00.
Тэлефоны бясплатнай гарачай лініі: (80176) 50-41-43 ці (8029)764-24-07.